14.11.2013 / PERŞEMBE

Hayat bilgisi dersinde trafik ile ilgili konuları işliyoruz, araçların seslerinden konumuza başlayıp, taşıtları tanımaya başladık, Öğrencilerimizin F1 araçlarınıon sesini yi taklit ettiklerini BURADA ki video ile anladık :) Tübitak kitaplarından "havada karada suda" kitabını incelemeleri için kütüphane odamıza koyduk. Satranç bilen öğrencilerimden bazıları kütüphanede birlikte vakit geçirdiler. T sesi ile ilgili etkinliklerimize devam ettik, verdiğimiz kelimeleri için bir kitap gönderdim, ( pembe renkli ) kitapçık mutlaka bol bol okutulmalı, okurken bilmediği kelimelerin altını çizdirin, özellikle o kelimelerin üzerinde durun. Öğrencimiz artık yavaş yavaş cümlenin ne olduğunu ve cümledeki anlamaya başlamalı, dikte ettirdiğiniz cümlenin bütünün okutarak manasını sorun. Evde kelimeler ile ilgili resimleri bir araya getirerek daha iyi bir okuma elde edebilirsiniz, ya da bir cümle yazdırdıktan sonra birlikte minik bir resim yapabilirsiniz. Ses temelli gitsekte öğrenciler kelimeyi bir süre sonra fotoğraf gibi okumaya başlıyorlar, hatta kelimenin başını görünce devamını sallayabiliyorlar mesela el kelimesini görünce hemen "el ele" denmesi gibi, bunu önlmek için acele etmeden kelimeyi görerek okumasını sağlamaya çalışın, cümleyi mümkün olduğunca somutlaştırmaya çalışın, hikayeleştirebilirsiniz. Sınıf ortamında yapılamayan bir çok şeyi evde anne ve baba yapabilir. Penbe renkli kitapçık yarında okutulacak, yarın farklı bir kitapçık vereceğim, o kitapçıkta da aynı şekilde gidilecek. Bu sıralar okumaya ağırlık vereceğiz, kitapçıklarda özellikle t sesi ile ilgili kelimelerin olduğu cümleleri dikte ile yazdırmayı ihmal etmeyin, DİKTE çok önemli...

Matematik çalışma kitabından rakamlardan 1-2-3-4-5-6-7-8 rakamalrını hızlıca tekrar ettik, daha önce açı matematik kitabından yaptığımız için hızlı ilerledik, evde matematik ders kitabında 1'den 8'e kadar olan bölümleri beraber incleyebilirsiniz.

MATEMATİK KİTABINDA BİRİNCİ ÜNİTEYİ GERİDE BIRAKTIK, 1. ÜNİTENİN SAYFALARINI BANTLAYABİLİRSİNİZ. 20'DEN SONRA ÖĞRENCİLERİMİZİN BAZILARI SAYILARI TANIMADIĞI İÇİN SAYFA AÇARKEN ZAMAN KAYBEDİYORUZ BU BİZE ZAMAN KAZANDIRACAKTIR.

Ders kitaplarımızda ders ve çalışma kitaplarının bölümlerini ayırmak için aradaki sayfayı içeriye katladık, bu kısma ataç vs ile bir çözüm bulunursa, çalışma kitabını aç dedğimiz zaman öğrencilerimiz çalışma kitabı bölümünü kolaylıkla bulabilir. ( bir kitap içinde hem ders kitaı bölümü hem de çalışma kitabı bölümü var )

Yarın yeni kitaplarımızdan matematik hazırlık kitaplarını dağıtacağız.

Sınıfımıza yeni bir pano aldık...