Seslere geçerken dikkat etmemiz gerekenlerle ilgili bir mektup göndereceğiz, bloğu takip eden velilerimiz öncelikli buradan okuyabilir :)
e Sesinin Öğretilmesi
· sesin yazıldığı kağıdı
öğrencinin odasında görünen bir yere asılır.
· öğrenciye e sesi parmakla
takip ederek havada yazdırılır
· Masada yazdırılır, bir çok
öğrenci defteri çapraz tutarak daha rahat yazabilir. Yazarken kalemi çok bastırması
veya çok gevşek tutması yazmayı zorlaştırır. Buna dikkat etmek gerekir.
· Her satırın başına e sesi
yazılarak yazılış yönüne uygun devam etmesi istenir. ‘’ satır çizgileri
yukardan itibaren numaralandırılır. Öğrenciye e sesi yazdırılırken üçüncü
çizgiye kalemin ucunu koyuyorum, ikinci çizgiye kadar çapraz gidiyorum ikinci
çizgiye gelince top yapmaya başlıyorum, topu üçüncü çizgiye gelince bir kıvrım
yaparak bitiriyorum diye anlatılır.
· aynı yönergeler öğrencinin
elini tutup yazarkende verilmelidir.
· Sesin yazılışı tam
öğrenilmeden lütfen fazla yazdırmayın. Öğrenciler eğer yanlış yazıyorlarsa çok
tekrar ettirirseniz siz düzeltinceye kadar yanlışı öğrenirler. Öğrenilen bir
yanlışı düzeltmek için yeniden zaman harcamanız gerekir. Bundan dolayı
sınırları ve yönleri doğru öğrendiklerine emin olmadan öğrencilerinizden sesi
birden fazla yazmalarını istemeyin. Satır içinde düzgün yazdığından emin olun.
· Öğrenciniz sesi yanlış
yazıyorlarsa yazılışını tekrar gösterin. Eğer öğrenciler kendi başlarına
yazmakta güçlük çekiyorlarsa öğrencinin elinden tutarak klavuzluk yapın.
· Öğrencinizin defterlerine
sesli yönergeleri tekrar ederek bir kere yazın, öğrencinizden sizin
yazdıklarınıza bakarak bir kere yazmalarını isteyin. Yazılış yönünü doğru
algılamamışsa ve sınırları aşıyorsa öğrencinin ellerini tutarak yazdırın.
Sonrasında serbest bırakıp sesli komutlarla yazdırın.
· Sınırları ve yönleri doğru
yapan öğrencilerden 3 kere yazmalarını isteyin. Denetleyin daha sonra 5 kere
yazmalarını isteyin. Çok fazla gereksiz yazı yazdırmayın öğrenciyi bıktırmayın.
Öğrencinizle ilgili bir gözlem formu tutun. Doğru yazan öğrencinizi gözlem
formlarına not edin, yazamadığı sesleri bilmeniz aile ve öğretmen olarak size
zaman akzandıracaktır.
· Sesleri öğretirken bitişik
öğretmeyin. Her sesin bağımsız yazılışını öğretin, sesi öğrendikten sonra,
üçerli gruplar halinde bitişik yazdırabilirsiniz. Üçerli eee yazarken “eee
bebeğim eee” ninnisini öğremcimize hatırlatın. Bir sonraki ses olan “L” sesi
ile birleştirerek ilk hece ve kelimemize kavuşacağız. Hepimize hayırlı olsun J
SAYILARIN ÖĞRETİMİ
Sayıların öğretimi seslerin öğretimi kadar
zor olabilir. Çünkü her sayının farklı şekli ve farklı yazılışı vardır. 1
sayısı göründüğü kadar kolay olmaz. Öğrenciler 1 sayısının burnunu yapmakta ve
sayıyı yazmaya aşağıdan yukarı 45 derecelik kısa bir çizgi çekerek başlamakta
zorlanırlar. Bazı öğrenciler devamında çizgiyi düz çekemezler. Burada ölçütünüz
sayının genel görünümü ile ilgili öğrenciniz bir ön bilgiye sahip olsunlar ve 1
sayısını görünce bu 1 desinler. Başlangıç için bu yeterlidir. Yazma güçlüğü
çeken öğrencileriniz için sınırları geniş tutun. Hemen bir kareye iki kareye
yazmalarını istemeyin. Öğrenci serbest yazsın, karakteri tanısın ve ona benzer
bir şekil yapsın başlangıç için yeter. Fakat yazma becerileri gelişmiş
öğrencilerinizin de kötü yazmalarına izin vermeyin. Güzel yazamayanların yazma
kalitesi zamanla oluşacaktır.
2
sayısı kendine has bir yazılışı vardır. Öğrencilerin 2 sayısını doğru yazmaları
da zaman alır. Özellikle tabanındaki düz çizgiyi keskin yapmakta zorlanırlar,
bu çizgiyi de eğri yaparlar. İlerde 5 i verince de 2 yi 5 le karıştırabilirler.
Bu sorunlar zaman içinde aşılır. Yanlış olan kısa zamanda sonuç almaya
çalışmanızdır. Kısa aralıklarla ama düzenli yazma çalışmaları yaptırın. Bir gün
yazdırıp iki üç gün sayıları yazdırmazsanız ilerleme olmaz.
3
sayısını ters yapabilir.Sorunu çözmeye çalışın, düz yazmakta zorlanıyorsa aşırı
baskı yapmayın. Bunun da çözümü zamandır.
Rakamların öğretilmesi matematiğin
temelidir. Rakamları öğrenemeyen öğrenci ilk sene matematik dersinde çok sorun
yaşayabilir. Rakamların yazılması kadar ne anlama geldiğinin, mantığının da
öğrenci tarafından kavranması şart.
SAYILARI BAŞKA NEREDE KULLANABİLİRİZ
Sayıların öğretilmiş olması okuma yazma
öğretiminde metin çalışmalarında işimize yarar. Özellikle başlangıçta metinde
kullanacağımız sözcük sayısı azdır. Zorunluluktan metnin içinde görselleri de
kullanırız. Örneğin top resmi, ip resmi ya da kelebek resmi yapmamız gerekir.
Biz belki bu resimleri kolayca yapabiliriz ama öğrenciler bizim kadar kolay yapamayabilirler.
Bu durumda sayıları kullanabiliriz.Örneğin: 2 el, 1 el