VELİLERİMİZE MEKTUP - 2 -

BAYRAMDAN SONRA SESLERE GEÇECEĞİZ,

Seslere geçerken dikkat etmemiz gerekenlerle ilgili bir mektup göndereceğiz, bloğu takip eden velilerimiz öncelikli buradan okuyabilir :)

 e Sesinin Öğretilmesi
Sesin işlevi öğrenciye söylenir. Örneğin: ‘’Bu e sesi ‘’ denir.
·        sesin yazıldığı kağıdı öğrencinin odasında görünen bir yere asılır.
·        öğrenciye e sesi parmakla takip ederek havada yazdırılır
·        Masada yazdırılır, bir çok öğrenci defteri çapraz tutarak daha rahat yazabilir. Yazarken kalemi çok bastırması veya çok gevşek tutması yazmayı zorlaştırır. Buna dikkat etmek gerekir.
·        Her satırın başına e sesi yazılarak yazılış yönüne uygun devam etmesi istenir. ‘’ satır çizgileri yukardan itibaren numaralandırılır. Öğrenciye e sesi yazdırılırken üçüncü çizgiye kalemin ucunu koyuyorum, ikinci çizgiye kadar çapraz gidiyorum ikinci çizgiye gelince top yapmaya başlıyorum, topu üçüncü çizgiye gelince bir kıvrım yaparak bitiriyorum diye anlatılır.
·        aynı yönergeler öğrencinin elini tutup yazarkende verilmelidir.
·        Sesin yazılışı tam öğrenilmeden lütfen fazla yazdırmayın. Öğrenciler eğer yanlış yazıyorlarsa çok tekrar ettirirseniz siz düzeltinceye kadar yanlışı öğrenirler. Öğrenilen bir yanlışı düzeltmek için yeniden zaman harcamanız gerekir. Bundan dolayı sınırları ve yönleri doğru öğrendiklerine emin olmadan öğrencilerinizden sesi birden fazla yazmalarını istemeyin. Satır içinde düzgün yazdığından emin olun.
·        Öğrenciniz sesi yanlış yazıyorlarsa yazılışını tekrar gösterin. Eğer öğrenciler kendi başlarına yazmakta güçlük çekiyorlarsa öğrencinin elinden tutarak klavuzluk yapın.
·        Öğrencinizin defterlerine sesli yönergeleri tekrar ederek bir kere yazın, öğrencinizden sizin yazdıklarınıza bakarak bir kere yazmalarını isteyin. Yazılış yönünü doğru algılamamışsa ve sınırları aşıyorsa öğrencinin ellerini tutarak yazdırın. Sonrasında serbest bırakıp sesli komutlarla yazdırın.
·        Sınırları ve yönleri doğru yapan öğrencilerden 3 kere yazmalarını isteyin. Denetleyin daha sonra 5 kere yazmalarını isteyin. Çok fazla gereksiz yazı yazdırmayın öğrenciyi bıktırmayın. Öğrencinizle ilgili bir gözlem formu tutun. Doğru yazan öğrencinizi gözlem formlarına not edin, yazamadığı sesleri bilmeniz aile ve öğretmen olarak size zaman akzandıracaktır.
·        Sesleri öğretirken bitişik öğretmeyin. Her sesin bağımsız yazılışını öğretin, sesi öğrendikten sonra, üçerli gruplar halinde bitişik yazdırabilirsiniz. Üçerli eee yazarken “eee bebeğim eee” ninnisini öğremcimize hatırlatın. Bir sonraki ses olan “L” sesi ile birleştirerek ilk hece ve kelimemize kavuşacağız. Hepimize hayırlı olsun J 
SAYILARIN ÖĞRETİMİ
Sayıların öğretimi seslerin öğretimi kadar zor olabilir. Çünkü her sayının farklı şekli ve farklı yazılışı vardır.  1 sayısı göründüğü kadar kolay olmaz. Öğrenciler 1 sayısının burnunu yapmakta ve sayıyı yazmaya aşağıdan yukarı 45 derecelik kısa bir çizgi çekerek başlamakta zorlanırlar. Bazı öğrenciler devamında çizgiyi düz çekemezler. Burada ölçütünüz sayının genel görünümü ile ilgili öğrenciniz bir ön bilgiye sahip olsunlar ve 1 sayısını görünce bu 1 desinler. Başlangıç için bu yeterlidir. Yazma güçlüğü çeken öğrencileriniz için sınırları geniş tutun. Hemen bir kareye iki kareye yazmalarını istemeyin. Öğrenci serbest yazsın, karakteri tanısın ve ona benzer bir şekil yapsın başlangıç için yeter. Fakat yazma becerileri gelişmiş öğrencilerinizin de kötü yazmalarına izin vermeyin. Güzel yazamayanların yazma kalitesi zamanla oluşacaktır.
            2 sayısı kendine has bir yazılışı vardır. Öğrencilerin 2 sayısını doğru yazmaları da zaman alır. Özellikle tabanındaki düz çizgiyi keskin yapmakta zorlanırlar, bu çizgiyi de eğri yaparlar. İlerde 5 i verince de 2 yi 5 le karıştırabilirler. Bu sorunlar zaman içinde aşılır. Yanlış olan kısa zamanda sonuç almaya çalışmanızdır. Kısa aralıklarla ama düzenli yazma çalışmaları yaptırın. Bir gün yazdırıp iki üç gün sayıları yazdırmazsanız ilerleme olmaz.
            3 sayısını ters yapabilir.Sorunu çözmeye çalışın, düz yazmakta zorlanıyorsa aşırı baskı yapmayın. Bunun da çözümü zamandır.
Rakamların öğretilmesi matematiğin temelidir. Rakamları öğrenemeyen öğrenci ilk sene matematik dersinde çok sorun yaşayabilir. Rakamların yazılması kadar ne anlama geldiğinin, mantığının da öğrenci tarafından kavranması şart.
SAYILARI BAŞKA NEREDE KULLANABİLİRİZ

Sayıların öğretilmiş olması okuma yazma öğretiminde metin çalışmalarında işimize yarar. Özellikle başlangıçta metinde kullanacağımız sözcük sayısı azdır. Zorunluluktan metnin içinde görselleri de kullanırız. Örneğin top resmi, ip resmi ya da kelebek resmi yapmamız gerekir. Biz belki bu resimleri kolayca yapabiliriz ama öğrenciler bizim kadar kolay yapamayabilirler. Bu durumda sayıları kullanabiliriz.Örneğin: 2 el, 1 el