Hafta sonu için iki sayfa ödev ve iki adet hikaye kitabı verdim. Bu hafta sonunu bol bol okuyarak geçirmesini sağlayın. Okuduğunu anlaması için her fırsatta okumalı...

Öğrencimizin evde okuduğu hikaye kitaplarını sınıf arkadaşları ile paylaşmasını istiyorsanız, lütfen sınıfımıza gönderin. 
Türkçe ders kitabı Sayfa 12/13'de bulunan okuma metni ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplamaları için defterlerine yazdırdık. Her soruyu altındaki satıra cevaplandırmasını sağlayın.
_________________________________________________________
a. Dünya’mız, Ay ve uzay ile ilgili resim bul. Eski dergi, gazete vs. keserek defterine yapıştır.
b. Aşağıdaki soruları ailen ile tartışarak cevaplandır.
       1.           Çıplak gözle Güneş’e bakmamalıyız. Neden?
       2.           Sizce Dünya’mız nasıl oluşmuştur?
       3.           Bu gece ayın şeklini incele ve aşağıya çiz.
______________________________________________________

Türkçe ders kitabı sayfa 12/13’de bulunan şiiri okutun. Şiirde geçen Dünya, Güneş, Ay, deniz, göl, toprak, çukur, yağmur, bitki, hayvan gibi  kelimeleri önce çocuğa neler çağrıştırdığını sorun, ne anlama geldiğini sözlü olarak çocuğunuza anlatın, tartışın. Şiiri anlamlı okumasını sağlayın, ses tonunu ayarlaması için önce siz okuyarak rehber olun. Okuyamayan öğrenciler için rehber yardımı ile okuma tekniğinden yararlanın, sizden sonra tekrar etmesini veya sizinle birlikte okumasını sağlayın. Resimlerde neler gördüğünü anlatmasını isteyin
Bu günü, okul yerine hastane geçirmek zorunda kaldım. Yarın mutlaka okuldayım. Öğrencilerimizi yarın lütfen gönderin. 

SON HARF



Yarın son harfimizi vereceğiz. Yarından itibaren var olan düzenimizi değiştirerek matematik ve okuma-anlama çalışmalarına daha çok yoğunlaşacağız. yeni kitaplarımız ile Çarşamba gününden itibaren çalışamaya başlayacağız, öğrencilerimizin mağdur olmaması için en kısa zamanda dışarıdan ya da sınıf temsilcilerimiz aracılığı ile kitapları temin edin lütfen. 

  • Yıldız Soru Hazinem 1
  • Yıldız Türkçe Dil Bilgisi 1
  • Kırmızı Beyaz Matematik Bilgini 1
Yarın, verilen hikaye kitaplarını anlatmalarını isteyeceğiz, Kitapları değiştirirken kitap hakkında sorular soracağız. Sorulara yeterli yanıt veremezse baştan okumasını isteyeceğiz. Lütfen Hikaye kitaplarını okutun, anne/baba olarak beraber günün bir saatini okuma saati olarak değerlendirin

18 Şubat Cuma



Hafta sonu için metin ağırlıklı bir ödev hazırlayıp verdik. Ödevi yaparken okuduğunu ne kadar anladığını ölçmeniz için basit sorular sorduk. Her metni okuttuktan sonra aklında kaldığı kadarı ile anlatmasını isteyiniz daha sonra soruları sözlü olarak sorarak cevap isteyin, aldığınız cevabı yazmasını isteyin. Ödevle birlikte hafta sonu okuması için kitap gönderdim. Lütfen kitabı okuması için hatırlatın. Evde kalan sınıfa ait hikaye kitabımız varsa gönderirseniz sevinirim...


Bu dönem tavsiye ettiğimiz kitapları temin edebilmek için sınıf temsilcileri ile irtibata geçin lütfen  
İsteyen velimiz istediği yerden kitabı temin edebilir.
Merhaba...

Bu döneme biraz hızlı bir başlangıç yapacağız. Öğrencilerimizin neredeyse tamamı seslerin hepsini tanıdığı ve artık nasıl okuyacaklarının mantığını kavradıkları için her gün bir ses/harf veriyoruz. Pazartesi "c" sesi ile başladık bu gün "p" sesi ile devam ettik. sınıfta bir gün içinde hece, kelime ve cümle çalışmalarını yaptık. Dün ve bugün gönderdiğimiz ödevler sadece "okuma" için gönderilmiştir. Eğer öğrenciniz okumakta zorlanıyor ise okuyamadığını sizin yardımınız ile okuyup yazabilir. okumakta zorlanmıyorsa sadece okusun. Aşağıdaki tarihlere göre sesleri vereceğiz. Öğrencisi okumakta zorlanan velilerimiz buna göre önceden çalışmalar yaparak derse hazır gelmelerini sağlayabilirler.
16 Şubat "h" sesi        
17 Şubat "ğ" sesi
18 Şubat "v" sesi
21 Şubat "f" sesi
22 Şubat "j" sesi

1.GRUP
e, l, a, t
E, L, A, T
2.GRUP
i, n, o, r, m
İ, N, O, R, M
3.GRUP
u, k, ı, y, s, d
U, K, I, Y, S, D
4.GRUP
ö, b, ü, ş, z, ç
Ö, B, Ü, Ş, Z, Ç
5.GRUP
g, c, p, h
G, C, P, H
6.GRUP
ğ, v, f, j
Ğ, V, F, J

Bu dönem ders kitaplarımızın yanında aşağıdaki kitapları da tavsiye ediyoruz. İsteyen velimiz istediği yerden temin edebileceği gibi sınıf temsilcilerimiz aracılığı ile de kitapları temin edebilir. Sınıf temsilcilerimiz aracılı ile temin etmek isteyen velilerimize buradan haber vereceğiz.

  • Yıldız Soru Hazinem 1
  • Yıldız Türkçe Dil Bilgisi 1
  • Kırmızı Beyaz Matematik Bilgini 1
  • Analiz Yaprak Test 1
Yarından itibaren tüm ders kitaplarımızı sınıfımızdaki dolabımızda bulunduracağız. 
Dolabını ortak kullanan öğrencilerimizin kitaplarının karışmaması için lütfen kitapların üzerinde etiket bulunsun. 

Öğrencilerin çantasında kalem kutusu ve en son son verilen ödev dışında bir şey olmasına gerek yok. Resim defteri ve resim dersinde kullandığı boya vs gibi malzemelerini karışmayacak şekilde dolabında bulundurabilir.
En son yapılan veli toplantısında alınan karar gereği sınıfımızda ders kitaplarımıza ek olarak kitaplar tavsiye edeceğiz. Önümüzdeki günlerde kitaplar ve nasıl temin edileceğine dair bilgi vereceğiz. Lütfen Önümüzdeki günlerde kitapların temini için sınıf temsilcisi velilerimizle irtibata geçiniz.

TATİL BİTTİ

İki haftalık tatil sone ermek üzere. 1. sınıf öğretmenlerin en korktuğu şeylerden biri ara tatilden sonra gelen öğrencilerin öğrendiklerini unutmasıdır, umarım korkularımızla sert bir şekilde yüzleşmek zorunda kalmayız :). umarım velilerimiz verilen ödevlerin dışında kitap okumalarını sağlayabilmiş, bunun için beraber kitap okuyarak özendirmişlerdir. 7 yaşında ki öğrencilerimiz ne ekerlerse onu biçecekler, edindikleri alışkanlıklar ömürlerinin sonuna kadar taşıyacakları izler olacak.


Okuma serüvenlerinin kazandırıldığı çocukluk dönemi –maalesef- kitap okumayan, bilinçsiz ebeveynlerin tavırları nedeniyle verimli geçmesi gerekirken kitapların dünyasından kopuk ve verimsiz geçmektedir. Kitap okumayan anne ve babalara sahip olan çocuklarda genelde kitap sevgisi oluşamamaktadır. Ebeveynler, her ne kadar, çocukların kitap okumamalarından şikâyetçi olsalar da aynayı kendilerine çevirmediklerinden sadece bu tür yakınmalarla yetinmektedirler. Yine öğretmenlerin kitaplardan kopuk eğitim anlayışı nedeniyle de okullarda kitap sevgisi çocuklara kazandırılamamaktadır. Bazen de yanlış uygulamalar yüzünden çocuklarda kitaba karşı bir soğukluk meydana gelmektedir. Böylece kitabın sıkıcı, itici olduğu düşüncesi çocukta pekişmekte ve çocuğun dünyasında kitapların yerini, televizyon, internet ve oyunlar almaktadır. Bunların ayrımında olmayan çocuk, ebeveynlerin yanlış uygulama ve baskılarıyla da karşılaşınca, kitaba yönelik önyargıları kökleşmektedir.
Çocuklarda okumaya yönelik gelişimin önündeki bir engel de, çocuk kitaplarının azlığıdır. Özellikle yayınevlerinin ve yazarların popüler kültür anlayışının etkisinde kalarak, daha çok satan kitaplara yönelmeleri, çocuk kitapları konusunda büyük boşluklara neden olmuştur. Durum böyle olunca çocuklar; severek okuyacakları, serüvenlerinin peşinden koşuşturacakları kitaplardan mahrum hale gelmektedirler. Ayrıca çocuklarına kitap okutmak isteyen çaresiz ebeveynler de zor durumda kalmaktadırlar…
Türkiye’de bizim okuma tarihimizi anlatan bir kitap olmadığı gibi, çocuklara kitap sevgisinin nasıl kazandırılacağı yönünde bir çocuk hikâyemiz de yok. Bu noktada hep dışardan beslenmek zorunda kalıyoruz. Bu da kültürel değerlere yabancı nesillerin yetişmesine neden olmaktadır.
“Yüreğinin Götürdüğü Yere Git” kitabıyla tanıdığımız Susanna Tamaro karşımıza “Kitaplardan Korkan Çocuk” adlı çocuklara yönelik kitabıyla çıkıyor karşımıza. Kitap okumayı sevmeyen, kitapların rüyasına kâbus olarak inen bir çocuğa, ailesinin kitap sevgisini kazandırma serüvenini anlatmaktadır. Tamaro, neden kitap okumalıyız? Ve çocuklar neden kitap okumaz? Sorunlarını önümüze koyarak, ayrıntılara girmeden sade ve basit bir kurgu ve dille bu soruları cevaplamaya ve çözüm yolu göstermeye çalışmaktadır.
Çocuklar için atılan her adımı, lehimize çevirmek gerektiği anlayışıyla hareket ederek, duruma ilgisiz yazarlarımızın ve yayınevlerimizin böyle çalışmalara ağırlık vermesini diliyoruz. Umarız ki çocukların geleceği için maddi anlayışlar bir kenara bırakılır ve onların dünyasına hitap eden eserler verilir.
Osman Tatlı
Tübitak Bilim Çocuk, her ayın 15’inde yayımlanıyor. Okuyucuları, 7 – 15 yaş grubu ilköğretim öğrencileri. Ancak daha küçük ya da daha büyük yaşta okuyucuları da var. Amacı:• Bilimi küçük yaşlardan başlayarak çocuklara sevdirmek• Çocukların bilim dünyasına katkıda bulunabileceklerini fark ettirmek• Araştırma yapma, soru sorma, merak etme ve okuma isteği uyandırmak• Bilimin yaşamın bir parçası olduğunu göstermek• Bilim alanında yaratıcılığı artırmak• Buluş yapmaya özendirmek

Bilim Çocuk dergisi web sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın.


Derginin amacı eğlendirmek ve aynı zamanda da yüksek kalitedeki görselleri ve içeriği aracılığı ile çocukları bilgilendirmek. Dünyanın en prestijli markalarından biri olan National Geographic tarafından 7-12 yaş arasındaki çocuklar için hazırlanan aylık bilim ve keşif dergisi National Geographic Kids, minik dergi okurlarının ve eğitmenlerin en çok tercih ettiği dergi olmayı yıllardır sürdürüyor.


 
Nat.Geo.Kids Türkiye dergisinin web sayfasına ulaşmak için BURAYA tıklayın.
 
ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM YUKARIDAKİ DERGİLERİ ÖĞRENCİLERİMİZE ALMALARINI TAVSİYE EDECEĞİZ. VELİLERİMİZ ŞUBAT SAYILARINI ŞİMDİDEN TEMİN EDEBİLİRLER.
 
Öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandıracak bu dergiler ile öğrenirken, eğlenecekler ve farkına varmadan kendilerini okurken bulacak, bir şeyleri merak etmeye başlayacaklar.

TRT OKUL


TRT Okul ile ilgili haberlere ulaşmak için buraya ve buraya tıklayın. Yayın akışına ulaşmak için buraya tıklayın.

Açıköğretimde okuyan öğrenciler için çok faydalı olacak bu kanalda 12 saat AÖ dersleri verilecek. Benim gibi açıköğretim sosyoloji öğrencilerini zorlayan iktisat dersleri de kanalda mevcut :)

İyi Dersler :)

TRT Okulu izlemek için kanal ve frekans bilgisi:
Türksat 2A  11.919 V 24444 3/4
D-Smart Kanal 130
Teledünya Kanal 130
Tivibu Kanal 130
Digitürk Kanal 66