DAVRANIŞ KARTLARI

Amacım her çocuğun takdir edilebilecek bir davranışının, bilgisinin, becerisinin olduğunu onlara gösterebilmek; bardağa biraz dolu tarafından bakabilmek. Şimdiye kadar hep en güzel okuyanı, en güzel yazanı, matematikte en iyi olanı yıldızlaştırıp takdir ederek belki de vasat ve ortalama öğrencilere öğrenilmiş çaresizliği benimsettik. Bir an önce bunu ortadan kaldırmamız lazım. 1. sınıflarda kızaran elmalarla ufacık kalpleri kırdık belki. Öğrenci pekala derslerde çok iyi olmayabilir ama görev ve sorumluluk bilinciyle örnek bir öğrencidir. Sınıfın en haylazının oyunlarda ve sportif faaliyetlerde örnek bir öğrenci olabileceği aklımızdan çıkmamalıdır. En iyileri yücelterek sınıfın geri kalanını kaybettiğimizi düşünüyorum o yüzden bu tür bir uygulamayı sizlerle paylaşmak istedim. Her öğrencinin takdir edilebilecek bir yönü mutlaka vardır. Sınıflarda sus oğlum, yapma kızım, otur yerine çocuğum diyerek olumsuz davranışları pekiştirdik şimdi çabamız olumsuzu elimizden geldiğince görmezden gelerek her öğrencide olumlu tutumları geliştirmek olacak.
Giray Karagün ÇALIŞMASI