E SESİ İLE İLGİLİ DERLEME DÖKÜMANLARI BURADAN İNDİR
· Öğretmen sesin yazıldığı fişi yazı tahtasına asar ve yazı tahtasına sesi bir kere yazar.
· Öğrenciler sınıfça, grupça ve teker teker sesi yazı tahtasından parmakla takip ederek havada yazarlar.
· Masada yazarlar.
· Öğretmen yazı tahtasını bölerek her bölümün başına e sesini bir kere yazar, öğrencilere sırayla yazdırır. Öğretmen yazarken öğrencilere yönergeleri seslendirir. ‘’ İkinci çizgiye tebeşiri koyuyorum, üçüncü çizgiye kadar çapraz gidiyorum,üçüncü çizgiye gelince dönüp kapıya ( pencereye ) doğru gidiyorum, sonra aşağı inip ikinci çizgiye gelince pencereye doğru dönüp biraz gidip duruyorum.’’
· Öğretmen aynı yönergeleri öğrencilere onların ellerini tutup yaptırırken ve defterlerine yaptırırken de vermelidir.
· Öğrenciler grup halinde gelip sesi yazı tahtasında bir kere yazarlar. Sesin yazılışı tam öğrenilmeden lütfen fazla yazdırmayın. Öğrenciler eğer yanlış yazıyorlarsa çok tekrar ettirirseniz siz düzeltinceye kadar yanlışı öğrenirler. Öğrenilen bir yanlışı düzeltmek için yeniden zaman harcamanız gerekir. Bundan dolayı sınırları ve yönleri doğru öğrendiklerine emin olmadan öğrencilerinizden sesi birden fazla yazmalarını istemeyin.
· Öğrenciler sesi yanlış yazıyorlarsa yanlış yazan öğrencilere birebir yazı tahtasında gösterin. Eğer öğrenciler kendi başlarına yazmakta güçlük çekiyorlarsa öğrencinin elinden tutarak klavuzluk yapın.
· Öğrenciler sesi yazı tahtasına çizgi sınırlarına ve yazılış yönlerine uyarak yazıyorlarsa yazı defterini açtırın bir kere yazı defterine yazdırın. Birinci seferde yazanları gözlem formlarına hemen not edin. Bu öğrenciler gördüklerini taklit eden bir zekaya sahip olabilirler.
· Öğrencilerin defterlerine sesli yönergeleri tekrar ederek bir kere yazın, öğrencilerden sizin yazdıklarınıza bakarak bir kere yazmalarını isteyin. Yazılış yönünü doğru algılamayan ve sınırları aşırı geçen öğrencilere yardım edin öğrencilerin ellerini tutarak yazdırın. Sonrasında serbest bırakıp sesli komutlarla yazdırın.
· Sınırları ve yönleri doğru yapan öğrencilerden 3 kere yazmalarını isteyin. Denetleyin daha sonra 5 kere yazmalarını isteyin. Çok fazla gereksiz yazı yazdırmayın öğrenciyi bıktırmayın. Doğru yazan öğrencileri gözlem formlarına not edin, yazamayanlar ek zaman ayırıp sınıfın gerisinde kalmalarına izin vermeyin.
· Öğrencileri tekrar yazı tahtasına kaldırıp sırayla en az 3 en fazla 5 kere yazdırın.
· Sesleri öğretirken bitişik öğretmeyin. Her sesin bağımsız yazılışını öğretin, birleştirmeleri bir sonraki öğrettiğimiz sesle yapacağız çünkü.
E sesi interaktif uygulamaları EBA şifresi olanlar kullanabilir.
4.
http://www.sadikuygun.com.tr/animasyon/sahne1.swf yazılış yönleri
5.
http://www.zambakegitim.com/ kitaplar indirilebiliyor... "atu" ile...
6.http://www.sanalokuma.com/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=40
6.http://www.sanalokuma.com/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=40
SES ÇALIŞMALARINDA
NELER YAPILABİLİR
·
Sezdirme çalışmaları görseller ile desteklenebilir.
·
sesin geçtiği bir hikaye,şarkı,tekerleme verilebilir.
·
Doğru yazanlarda en fazla 3 satır yazdırılabilir.
·
Yazarken renkli
kalemler kullanılabilir.
·
Silgi çok
fazla kullandırılmamaya çalışılır.
·
Seslerle
ilgili mandala çalışması yapılabilir.
·
Hafıza kartları eşleştirme oyunları oynanabilir.
·
Kelime
tombalası oynanabilir.
·
Görsel-yazı eşleştirmesi yapılabilir.
6
E SESİ VİDEOLARI
1
2
3
4
5
6