SINIF İÇİ ELEKTRONİK OYLAMA SİSTEMİ

AYRINTILAR AŞAĞIDA

Sınıf İçi Elektronik Sınav ve Oylama Sistemi Geliştirilmesi ve Uygulaması
Nihat AKKUŞ
Marmara Üniversitesi

Mücahit EGE
Marmara Üniversitesi

Enes ATAŞ
Marmara Üniversitesi
Bildiri Özeti:
Günümüzde okullarda sınavlar yazılı veya test usulü geleneksel yöntemlerle yapılmaktadır. Bu tür sınavların bir ders döneminde iki ya da üç kez yapılması öğrencileri sadece sınav dönemlerinde çalışmasına yönlendirmektedir. Sınavların daha sık yapılması maliyeti arttırmakla birlikte öğretmenler için zaman sıkıntısını da beraberinde getirmektedir. Öğretmenler yazılı ve test sınavlar dışında sözlü sınav ve quiz adı verilen mini sınavlarla öğrencilerin bilgi seviyesini sorgulayarak değerlendirme yapmakta, eksik gördüğü konuları bu sayede tamamlamaktadır. Bu çalışmada bilişim teknolojileri kullanarak, sınıf içi öğrenme ve sınav değerlendirme sistemi olarak kullanılmak üzere bir elektronik sınav sisteminin geliştirilmesi ve uygulaması sunulmuştur. Geliştirilen Sınıf içi Sınav ve Oylama Sistemi (SIOS) yardımıyla özellikle anlatılan ders içeriğinin öğrenciler tarafından hemen ders sonunda yapılan küçük sınavlar ile değerlendirilmesi, eksik veya anlaşılmayan yerlerin tespiti ve öğretmenin anlattığı dersi değerlendirmesine imkân tanımaktadır.

Bu amaçla öğrenci cevap kumandaları ile bir alıcı ünite geliştirilmiş ve bilgisayarda özel bir yazılım ile çalıştırılmıştır. Öğretmen ders öncesinde konuyla ilgili soruları hazırlamakta ve öğrenciler projeksiyon yardımıyla tahtaya yansıtılan soruları kumandalar yardımıyla cevaplandırmaktadırlar. Kumandadan girilen cevaplar Radyo Frekansı (RF) ile haberleşme teknolojisi kullanılarak bir alıcı ünite yardımıyla bilgisayara aktarılmaktadır. Bilgisayar ortamındaki yazılım kullanılarak verilen cevaplar saklanmakta ve kişiye, sınıfa, derse, konuya, okula ve zamana göre istatistikî veriler çıkarılıp grafiklerle desteklenerek öğretmenin öğrenciyi daha iyi tanıması sağlanmaktadır. Sistemin her bir öğrenci için çok yönlü değerlendirme yapması, sınav sonunda anında istenilen sonucu göstermesi ve bu bilgileri saklaması öğretmenin daha verimli ders işlemesine yardımcı olmaktadır. Bu sistemle kâğıt masrafının olmayışı maliyeti düşürmekte ve soruların çok daha hızlı ve kolay şekilde hazırlanabilmesi ve sonuçların anında çıkarılıp değerlendirilebilmesi kaybedilen zamanı minimuma indirgemektedir. SIOS sistemi ile ilgili bilgilerin yine bilgisayar ortamında saklanabilmesi, erişim ve taşınabilirlik açısından önemli avantajlar sağlamaktadır.

Sınıf ortamında elektronik sınav sisteminin uygulanmasında lisans seviyesinde bir grup öğrenci mekatronik alanında uygulama yapmak üzere seçilmiştir. Soru ve cevaplar dersin hocası tarafından hazırlanmıştır. Sınıf ortamında elektronik sınav sistemi ile yapılan küçük sınavlar sonunda öğrenciler bir büyük sınav ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar elektronik sınav sistemi ile desteklenen öğrenci grubunun desteklenmeyen öğrenci grubuna göre daha başarılı olduğunu göstermektedir.
ALINTI:http://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=137320

ELEKTROY hangi birimlerden oluşmaktadır?
ELEKTROY sistemi 5 ana birimden oluşmaktadır,
1-Elektroy Soru Bankası ve Analizi Programı
2-Elektroy Alıcı Ünitesi
3-Elektroy Öğrenci Kumandası
4-Elektroy Öğretmen Kumandası
5-Elektroy Taşıma Çantası