SESLERE GEÇİŞ TAKVİMİ

ÖRNEKTİR, SINIFIN DURUMUNA GÖRE TAKVİM DEĞİŞTİRİLEBİLİR.

SESLERE GEÇİŞTE EN ÖNEMLİSİ İLK GRUPTUR
e SESİ BASİT DİYEREK HIZLI GEÇMEK SINIF İÇİNDE DENGESİZLİKLERİN OLUŞUMUNU BAŞLATIR. 
SINIF İÇİNDE HAZIR BULUNUŞLUK DÜZEYİNE GÖRE SESLER VERİLMELİDİR. 

Seslere geçerken diğer sınıflar baz alınmaz, her öğretmen kendi sınıfına göre hareket eder.  Önemli olan sınıfın çoğunluğunun yeni sese geçmeye hazır olmasıdır.

Bir çok öğretmen öğrencisinin okuduğunu anlamadığından şikayet eder, bunu en baştan engellemenin yolu seslere yeteri kadar zaman ayırmaktır. 

Bu süreçte veliler sınıf ile birlikte hareket etmelidirler. Sesler evde ve okulda farklı farklı verilirse okumaya geçiş gecikir. Heceleme artar.